UWAGA! Stosując Te 8 Błędów NIGDY Nie Dowiesz Się Jak transportować ponadgabaryty - trans info

przewóz ponadnormatywny

Jak w praktyce wygląda transport ponadgabarytowy

Jak w praktyce wygląda transport ponadgabarytowy na terenie Unii Europejskiej?
Co zrobić, jeżeli nasza przesyłka nie mieści się w standardowych gabarytach? Z pomocą przychodzą nam specjalistyczne firmy lo

UWAGA! Stosując Te 8 Błędów NIGDY Nie Dowiesz Się Jak transportować ponadgabaryty - trans info przewóz ponadnormatywny
gistyczne, które dostosowują ofertę do potrzeb klienta. Zgodnie z regulacjami Unii Europejskiej ponadgabarytowy transport maszyn wymaga specjalnych zezwoleń, które uzyskuje się u zarządców dróg oraz w Urzędach Celnych. Poszczególne kraje różnią się czasem oczekiwania na decyzję administracyjną.
W Polsce okres oczekiwania na zezwolenie wynosi do czternastu dni. Aby uzyskać właściwe pozwolenie, należy powiadomić GDDKiA, podając dane wnioskodawcy i przewoźnika, termin transportu, dane nadawcy, szczegółowe parametry pojazdu oraz dokładną datę przejazdu przez terytorium państwa. Transport ciężki czasami oznacza ciężkie utrudnienia w ruchu drogowym lub może doprowadzić do paraliżu komunikacyjnego, zwłaszcza na autostradach oraz na terenach miejskich. Z tego też powodu wydawane zezwolenia niejednokrotnie upoważniają jedynie przejazdów w godzinach nocnych.


Transport ciężki - trudny, ale możliwy!

Transport maszyn należy do szczególnie trudnych zadań logistycznych. Podczas realizowania tego typu zadanie trzeba bowiem nie tylko prawidłowo zabezpieczyć przesyłkę, lecz również stale przenosić z miejsca na miejsce ciężki sprzęt. Z powodu stopnia skomplikowania tego zadania wiele firm odmawia realizacji tego rodzaju przewozu. Na szczęście rynek nie lubi próżni i dlatego też w ich miejsce powstały podmioty, które nie obawiają się transportu rzeczy ciężkich. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że niejednokrotnie sam transport ponadgabarytowy jest niejako domeną tego typu podmiotów. Taka informacja może więc cieszyć każdego, kto potrzebuje dostarczyć jakąś maszynę poza jej standardowy rewir. Oczywiście, gdy chodzi o kwoty za które realizowany jest transport ciężki, to trudno jednoznacznie określić ile on kosztuje. Sporo zależy tutaj bowiem od dystansu, czy też wagi danej maszyny. Każdorazowo więc sporządzana jest dla klientów takich firm indywidualna wycena. To na jej podstawie później klient decyduje czy chce taki transport zrealizować.


Książka krzesło czy nawet lodówka to

Książka, krzesło czy nawet lodówka to produkty, które bez problemu można przetransportować z miejsca na miejsce. Ale są takie ładunki, których transport sprawia znacznie więcej kłopotów. Mowa tu między innymi o ładunkach, których masa przekracza 42 tony. Jak wtedy sobie z nimi poradzić? Ich przewozem zajmują się wyłącznie firmy oferujące transport ponadgabarytowy.
Przewoźnicy, którzy decydują się na tego typu usługi, muszą posiadać nie tylko wyspecjalizowaną flotę, ale również doświadczoną kadrę. Transport ciężki wymaga ogromnych umiejętności i to zarówno na etapie planowania, jak i realizacji. Aby wykonać transport maszyn czy choćby konstrukcji stalowych, trzeba doskonale zaplanować trasę, a następnie tak pokierować pojazdem, aby bezpiecznie ładunek dostarczyć na miejsce.
Mówiąc o transporcie ciężkim, należy wspomnieć też o pilotażu. Zgodnie z przepisami, jeśli ładunek waży więcej niż 60 ton, potrzebuje dodatkowo specjalistycznego zabezpieczenia trasy. I wtedy właśnie przed pojazdem podąża zawsze pojazd pilotażowy z sygnalizacją świetlną.


I rzeczywiście często jest on realizowany

Transport bardzo rzadko kojarzy się z koniecznością załatwiania wielu formalności. I rzeczywiście często jest on realizowany na zasadach ogólnych, które nie wymagają jakichś specjalnych pozwoleń, czy przygotowań. Inaczej jest jednak w przypadku transportu ciężkiego. Transport ponadgabarytowy wymaga różnego rodzaju zezwoleń, protokołów, czy planów.
Aby transport mógł odbyć się daną trasą, musi ona być sprawdzona pod kątem między innymi nośności. Dopiero fachowe ekspertyzy pozwalają konkretne odcinki do trasy włączyć. Ale i to nie wszystko. Ekspertyzy trafiają bowiem wraz z podaniem o zezwolenie do odpowiednich instytucji. I dopiero one wydają decyzję, czy rzeczywiście na danej trasie może być wykonany transport ciężki dla konkretnego ładunku. Do tego dochodzi jeszcze kwestia ubezpieczenia, czy przygotowania protokołu objazdu trasy, gdy zajdzie taka potrzeba. Jak więc widać transport maszyn, hal, czy różnego rodzaju zbiorników wiąże się bardzo ściśle z zaawansowanymi procedurami i licznymi formalnościami.



© 2019 http://trans-info.informator.augustow.pl/